torsdag 25 april 2013

Listudden

Idag var det fint på mitt kära Listudden. När jag går över bron och viker av in på Mellanvägen så slår det aldrig fel; lugnet infinner sig.

Innan jag åkte iväg till stan gick jag in till Djurkliniken och beställde tid för vaccination av katterna. Därefter åkte jag till Götgatan och hämtade mina nya glasögon. Hm, 3.200 kronor fattigare i ett huj! Ändå får det betecknas som prisvärt. Smarteyes har nog stans bästa köp. Inget tjafs, inga tillägg, alla bågar samma pris. Alla finesser på glaset ingår. Varför skulle man vilja välja bort någon finess?! Vill inte alla ha det allra bästa?

Här provar katten Silver glasögonen. Mjau, de var ganska roliga att bita i!


Planterade ett par minipenséer i en liten korg. Hur fattig jag än blir så kommer jag aldrig att avstå från penséer på våren, så det så! Om jag så ska leta burkar i papperskorgarna.


Visst blir man lycklig av att se Scilla och Vårstjärna som behagar plantera sig själva hur som helst. I en stenhög utanför min häck; inga problem!


För att inte tala om denna underbara lilla skönhet. Nu kommer de, en efter en. Här är en Balkansippa som har funnit sin plats alldeles själv bland jordärtskockorna.




Så gick jag hem och i Skarpnäck fångade detta hamlade träd min blick. Visst ser det lite knasigt ut?

Väl hemma i Farsta såg jag denna vackra glansiga stam. Idag hade jag visst blick för märkvärdigheterna.

Och hur jag än trixade så blev stammen horisontal!

God night folks!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar