måndag 8 april 2013

En dag i verkstan

Hej!
Idag har jag fått mycket gjort. I morse kollade brorsan min halvdöda bil som har stått på parkeringen hela vintern. Och tror ni att jag hade kommit ihåg att ta in batteriet? Och tror ni att bilen startade? Svaret är nej på båda frågorna. Han fyllde upp bromsoljeburken i alla fall. Kommer med extrabatteri endera dagen. Måste väl få igång eländet om någon enda själ till äventyrs vill köpa skruttet. För nu ska den säljas, så det så. Har kommit på att det är lika bra att börja vänja sig vid att inte ha bil. Om ett år, då jag blir s k riktig panschis, kommer jag absolut inte ha råd att ha någon bil. Denna vinter har jag och min dramaten kajkat omkring på bussar och tunnelbanor, vi har blivit riktiga proffs på kommunala färdmedel.

Du kanske vill köpa min bil? Så här ser den ut. Fin va´?! Du får den superbilligt!
Fiat Punto -98, 11.000 mil drygt.

Ja, och sedan åkte jag till gamla keramikverkstan och hämtade glasyrer. Sedan gick jag till frissan. Sedan åkte jag till nya verkstan. Gick riktigt hyfsat att dreja idag. En relativt stor kanna, en spillkum och en vanlig skål blev det.



Sedan åkte jag hem och lagade den goaste kålsoppan genom tiderna! Underbart god och nyttig mat för en som har slutat med socker och kolhydrater!
Blir du sugen när du ser denna bild? Soppan serverades i egenhändigt tillverkad soppskål och fat. Snyggt? Jag har fler skålar som är till salu!
Hej då! Vi hörs! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar