fredag 6 mars 2015

Luckan är öppnad igen!

Här är grejen med dubbelfunktion. Så här blir den till för chips och dips, eller varför inte diverse grönsaker och någon god kall sås. Vänder man på den blir den ett tårtfat. För en liiiten tårta!

Den här leran får ingen glasyr. Den är helt hopplös och glasyren vill inte sitta kvar utan släpper. Tänk då att göra skålar för mat och dryck och så släpper sylvassa små glasyrbitar...... Livsfarligt. Nä det får bli oglaserade blomkrukor av denna lera.                                       


 
Vattenskålarna till fåglarna. En grov lina med knut genom botten och upp och så upp i trädet.

Okey.....

Här ville jag prova den vinröda glasyren och dess genomsläpplighet så jag gjorde en pytteskål och ristade i leran. Den turkos glasyren visste jag skulle funka som jag ville.


Blev inte så upphetsad av resultaten denna gång. Men nog var det tråkigt att jag hade slarvat så med burkens knopp.

Känner mig lite ur slag just nu och inte alls så entusiastisk. Men jag vet att det kommer att ändra sig. Snart är jag på banan igen och känner den där obändiga lusten att sätta händerna runt en klump lera på drejskivan. Tror att jag vill göra en massa fågelholkar av olika slag. Varför skulle inte fåglarna få välja modell på hus de sätter bo i. Jo, så får det bli, dessa modeller här nedan räcker inte.

Nu får vi se om vi får den utlovade härliga soliga helgen. På söndag blir det att fylla termosen med kaffe och åka till lilla kollo-stugan, sätta sig på bänken och vända upp ansiktet mot solen. Det ska bli så skönt!
Hoppas att ni också kan ha det skönt och att ni kommer ut och kan lapa D-vitaminer. Att kräksjukor och flunsor har gett med sig och att ni är fit for fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar