söndag 22 mars 2015

Ännu en glasyrugnsöppning - fundering kring saker

Mina keramiksaker som har att göra med blommor och bin, fåglar och trädgård är ganska populära. Men jag har en känsla av att mina muggar och skålar inte är lika eftertraktade. Så vad gör jag för att det inte ska bli proppfullt av mina egna muggar och skålar i mina egna köksskåp? Slutar upp att dreja sådana? Ja, det är ju en möjlighet. Men vad gör jag då åt min lust att förfina formerna på både koppar och skålar!? Får fundera vidare på detta. Här kommer bilderna från senaste ugnsöppningen.
Ett durkslag som kan stå framme med tomaterna i.
Lite vårliga, eller påskiga om du vill, ljusstakar som även kan användas som vaser för en eller några få blommor.
Skål med delad kant. Provexemplar.
Provade göra kanten med en enkel dekor.
Nu är min tyska gula förfärliga lera slut! Så här oglaserat blir den ju riktigt bra. Bara att plantera och vänta på patinan!
Flera ljusstakar/vaser i påsk/vår-stil.
Flera vatten/mat-behållare till fåglarna! 
Min första drejade tekanna glaserade jag svart. Den tänker jag inte visa för den blir så otrooooligt ful på bild hur jag än gör. Locket ser gigantiskt ut men det är det inte.

Till sist en bild på en nydrejad bamsetemugg till Varga! Hur vill du ha finishen på den Varga? Du ser här ovan vilka glasyrer jag har att tillgå. Vill du ha en massa blommor och flygfän på? I så fall måste det bli vit eller beige (transparent glasyr) botten. Nu har du chansen att välja, så hör av dig!

Det var allt för denna gång. Men det är mycket nu så jag hör snart av mig igen. Ha det så gott trots bakslag och allt elände. Bakslag kan utnyttjas. Idag har jag städat min spis så att den ser ut som ny och så passade jag på att rengöra den äckliga fläkten. Nu ska jag fortsätta i klädkammaren. Hur i hela friden kan det bli så dammigt där!?
Kramkram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar