söndag 29 mars 2015

Flyttkaos

..... och flyttstrategi. Det är tur att jag har "tredje rummet". Där kan jag etablera ett kaos utan dess like utan att det påverkar min vardag. Dörren till det rummet har hela tiden varit stängd för att inte katterna ska gå in där eftersom min älskade unge är så allergisk och för att hon skulle kunna sova någorlunda kattfritt då hon kom och hälsade på.


Allt i dessa kassar och lådor ska iväg på olika håll. Nu hårdrensar jag, inte en tygbit som jag inte använder får vara kvar.

Jaa, jooo, kanske det gamla bebisörngottet som jag broderade med svettig hand när jag gick i 4:an......

Herregu´vad det är svårt! Inte kan jag väl hiva iväg t-shirts som ser ut så här, även om jag inte använt dem på många år?

Men dessa ryker, kära nå´n, nästan antika hästgrejor! Tänk att de har fått hänga med i flytt efter flytt!

Undrar om det är någon unge som vill ha denna fina barnjacka från 90-talet? Det var någon som gjorde succé klädd i den. Den åker till loppis.

En jättevacker liten Singer symaskin med tillhörande väska och tillbehörask från anno dazumal. Den kanske man får en rejäl slant för?

Och har ni sett en tjusigare poesibok? Den är från 50-talet och pärmarna är givetvis av plast i en stil som var högsta mode.

Så här skrev min storasyster och hon visste väl inte hur rätt hon hade.......

Det blir många, kanske tusentals, turer för dramaten och mig med prylar som ska till olika loppisar och till Heleneborgsgatan på Skinnarviken. Jag har redan börjat och går aldrig ut utan att göra något som har med flytten att göra. Jag tror och jag affirmerar att jag ska klara flyttandet av prylar på så vis. Beställer en flyttbil med gubbar till stora tunga möblerna. Här gäller det att spara på slantarna! Det är faktiskt med nöd och näppe som jag klarar denna flytt med alla kostnader det för med sig.

Jag ser det inte som enbart jobbigt med flytten. Det är förbaskat spännande också. Hur ska jag klara av att göra mig av med möbler och prylar som inte får plats?

Min nya lägenhet är på 45 kvm och rymmer ett stort badrum, där får jag plats med ett skåp för handdukar och dylikt. Ja till och med kattlådan får plats i det skåpet. I köket hoppas jag få plats med min kära gamla kökssoffa, det går kanske. Jag får göra mig av med bokskåp och böcker, det får inte plats i det enda rummet. Jag räknar med att jag förutom sängen får plats med min arbetsbänk i sovalkoven. Inte fasen behöver jag en massa golvyta där inte!

Går jag utanför porten har jag den här utsikten;
Utsikten från min lägenhet är inte lika fantastisk som från den lägenhet jag var och tittade på tidigare och som hade en panoramavy över sjön. Men en glimt av vattnet mellan huskropparna ser jag.
Jag glömde att fota när jag var där och nu får jag vänta till den 16 april innan jag får mina nycklar. Är det någon som är nyfiken? Välkommen till Farsta för att grabba tag i två kassar och så åker vi till Söder!
Inget är som väntans tider!
Kram och ha det bra, hoppas att ni har en bra bok att ägna söndagen åt. Jag ska snart iväg till bokklubben. Vi läser Kristina Sandbergs Att föda ett barn. Tjatig är min recension. Har gjort något som jag aldrig tidigare har gjort; Hoppat över 2 cm av boken!!! Fattar ni hur många sidor det är? Av tjat och missnöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar